2025 m. balandžio 21–25 dienomis pedagogės iš Kauno lopšelių-darželių „Žilvitis“, „Vaikystė“, „Daigelis“, „Spindulys“, „Žvangutis“ ir „Pušynėlis“ dalyvavo „Erasmus+“ projekte (2022-1-LT01-KA120-SCH-000107641) „Amsterdamas – miestas tarp dviejų pasaulių“.
Pagrindinė mokymų idėja – per menines formas išgyventi ir apmąstyti santykį tarp „dviejų pasaulių“ (angl. Between two worlds): tarp idealaus ir realaus, šviesos ir tamsos, vidinės ramybės ir išorinio chaoso. Šią temą dalyvės tyrinėjo per architektūros, skulptūros, tapybos bei poezijos prizmę. Mokymų metu ieškota naujų įkvėpimo šaltinių, kaip ugdymo procesą paversti ne tik prasmingu vaikams, bet ir motyvuojančiu pačiam mokytojui.
Reflektuodamos veiklą, pedagogės vieningai pabrėžė: tik laimingas, kūrybiškas, įkvėptas ir save realizuojantis mokytojas gali kurti aplinką, kurioje vaikai jaučiasi saugūs, smalsūs ir drąsiai reiškia savo idėjas. Ši patirtis ne tik praturtino dalyves asmeniškai, bet ir atvėrė naujus horizontus profesinėje veikloje – nuo kūrybiškesnio ugdymo iki stipresnio emocinio ryšio su vaiku per meną, pasakojimą ir aplinkos stebėjimą.
Dalyvavimas programoje taip pat suteikė galimybę gilinti žinias apie vizualinį meną ir kūrybiško ugdymo būdus. Apsilankymai Vincento van Gogo ir kituose Amsterdamo muziejuose leido iš arti stebėti pasaulinio garso meno kūrinius, analizuoti dailės technikas, spalvų derinius, menininkų kūrybos stilių. Darbo stebėjimo vizito metu įgyti įspūdžiai bei patirtis buvo perduoti įstaigos kolegoms ir vaikams – skatinant meninį smalsumą, kūrybiškumą, kviečiant kitaip žvelgti į kasdienę aplinką.
Ši patirtis buvo reflektuota, pritaikyta ugdymo veiklose bei pristatyta kolegoms kaip gerosios praktikos pavyzdys.
Erasmus+ patirtis – neįkainojama galimybė giliau pažinti Europos kultūrą, meną ir save kaip kūrėją.
Amsterdamo muziejai, galerijos ir gyva miesto dvasia ne tik praturtino profesinį akiratį, bet ir įkvėpė naujiems kūrybiškiems sprendimams ugdymo procese.